Flere skoler besøkte Longyearbyen: Testet ut spillbasert læring Hvordan kan spill brukes til læring i skolen? Det har elever fra Longyearbyen skole, sammen med elever fra Wales, Danmark og Portugal, sett nærmere på. Fra venstre: Laya Wright, Rachel Robinson, Esme Jones og Amelia Evans var blant elevene som tok turen til Longyearbyen for å teste ut hvordan spill kan være med på å lære noen fag bedre. Foto: Anja Charlotte Markussen Fra venstre: Marit Angen, Emilie Hansen, Belma Fatic og Anna Marie Sandal Strømseng satt her med et spill hvor du kaster en terning, og ut i fra tallet på terningen trekker du lapper. Deretter får du 30 sekunder på deg til å regne ut alle lappene. Klarer du alle, kan du flytte brikken etter tallet på terningen. Foto: Anja Charlotte Markussen Helle Helmersen, Sofie Maudal, Ada Myren, Erika Winther Dahl og Frøya Myhren var her i gang med et spill hvor det var om og gjøre å få koppen til å lande med åpningen ned, flest ganger, på 10 minutter. For hver gang de klarte det, måtte de sette strek på papiret. Til slutt skulle alle strekene telles opp. Foto: Anja Charlotte Markussen Fra venstre: Mikkel Bjørnar Krapp Jensen, Franki Gledhill, Layla Thaper, Eva Williams og Oscan Van Heerden satt og spilte vikingversjonen av monopol. Foto: Anja Charlotte Markussen Anja Charlotte Markussen Journalist Publisert 29.04.2023 - 11:35 Sist oppdatert 29.04.2023 - 15:48 Del på Facebook Del på Twitter Del på LinkedIn Del på e-post Prøv Svalbardposten for 10 kr første måned! Betal enkelt med Vipps Abonnementet fornyes automatisk til 220 kr per måned. Abonner nå Allerede abonnent? Logg inn. ✕ spill nyheter longyearbyen skole erasmus longyearbyen folkebibliotek Del på Facebook Del på Twitter Del på LinkedIn Del på e-post