Du må være innlogget for å få tilgang til alle nyheter! Logg inn eller opprett brukerkonto.

Om Nav på Svalbard

 

Leserinnlegg:

Om Nav på Svalbard

I forrige utgave av Svalbardposten skriver dere på lederplass om Navs virksomhet på Svalbard.

Tekst:

Publisert:

Dere skriver blant annet at Nav «låser dørene» på Svalbard. Det er ikke riktig, noe fylkesdirektør Stein Rudaa også understreket på telefon med Svalbardposten denne uka.

Vi har dessverre hatt et tilfelle av sviktende internkommunikasjon som gjorde at dette først kom galt ut. Det beklager vi.

Nav, med representanter fra direktoratet, Nav Troms og leder for Nav Tromsø, har bedt om et møte med ledelsen for lokalstyret. Der vil vi redegjøre for de tjenestene Nav tilbyr, og drøfte på hvilken måte vi best kan sikre god tilgjengelighet, kvalitet og service for innbyggere på Svalbard. Vi ønsker å drøfte flere alternativ. At Nav skal trekke seg ut av Longyearbyen er ikke blant alternativene. Fra vår side er dette ment som en reell drøfting som vil danne grunnlag for en beslutning i samråd med lokalstyret.


Solveig Jacobsen
Informasjonssjef, Nav Troms

Siste nytt i Leserinnlegg

Om bambus, spøkelseskreps og et Arktis i endring

Ekstern artikkel.

Åpent brev til helseministeren

Hvem er det som kan si at ett år av et menneskes liv er mindre verdt enn ti år av et annet?

Historieløse guider

Leserinnlegg: «Som en dyktig journalist, bør vite minst ti ganger mer enn det han eller hun normalt vil få bruk for. Først da bør reiselivssjefen og resten av Visit Svalbard være fornøyd.»

Utvikling av reiselivet

Leserinnlegg: Almenningens tragedie er i ferd med å bre om seg innen turismen.

Et naturlig flerkulturelt samfunn (i havet)

Kronikk: Nye funn av blåskjell har endelig gitt oss mulighet til å gjøre et skikkelig studie av hvor blåskjellene på Svalbard faktisk kommer fra, og ikke minst få avkreftet/bekreftet at det dreier seg om det vanlige blåskjellet Mytilus edulis.

Hallvard Holm gjør rett i å kritisere  - men det er god kvalitet på guidene

Ronny Brunvoll kommer Hallvard Holm i møte i kritikken av turistguidene i Longyearbyen, men hevder allikevel at kvaliteten jevnt over er god. Turistnæringen arbeider kontinuerlig med god opplæring av sine ansatte.

Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!