Du må være innlogget for å få tilgang til alle nyheter! Logg inn eller opprett brukerkonto.

Litt om layouten i Svalbardposten

Faksimile av Det skjer-siden i Svalbardposten, som er blant sidene som har gjennomgått forandringer. FOTO: Svalbardposten

Litt om layouten i Svalbardposten

Dagens Svalbardpost overstiger alle mine ideer om fremtidens lokalavis

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
26.06.2014 kl 14:26

Herr redaktør.

Du inviterer leserne til kommentarer vedrørende de «små» endringene dere har gjort med layouten i avisen. Jeg må bare gratulere.

I min tid som en glad amatør i faget journalistikk/redaktør hadde jeg mange ganger drømmer og fantasibilder om hvordan Svalbardposten kunne bli i fremtiden med profesjonelle utøvere av fagområdene bak avisproduksjon.

Dagens Svalbardpost overstiger alle mine ideer om fremtidens lokalavis på denne nordlige utpost.

Mine synspunkter på den nye designen må nesten bli som en beskrivelse av viner; avisen er blitt luftigere, lettere, lysere, delikat og
med noen anstrøk av femininitet (i positiv forstand).

Så jeg kan bare gjenta: Lykke til videre med de «små» forandringene.


(Herleiv Alvheim er tidlgiere redaktør i Svalbardposten)

Siste nytt i Leserinnlegg

Om bambus, spøkelseskreps og et Arktis i endring

Ekstern artikkel.

Åpent brev til helseministeren

Hvem er det som kan si at ett år av et menneskes liv er mindre verdt enn ti år av et annet?

Historieløse guider

Leserinnlegg: «Som en dyktig journalist, bør vite minst ti ganger mer enn det han eller hun normalt vil få bruk for. Først da bør reiselivssjefen og resten av Visit Svalbard være fornøyd.»

Utvikling av reiselivet

Leserinnlegg: Almenningens tragedie er i ferd med å bre om seg innen turismen.

Et naturlig flerkulturelt samfunn (i havet)

Kronikk: Nye funn av blåskjell har endelig gitt oss mulighet til å gjøre et skikkelig studie av hvor blåskjellene på Svalbard faktisk kommer fra, og ikke minst få avkreftet/bekreftet at det dreier seg om det vanlige blåskjellet Mytilus edulis.

Hallvard Holm gjør rett i å kritisere  - men det er god kvalitet på guidene

Ronny Brunvoll kommer Hallvard Holm i møte i kritikken av turistguidene i Longyearbyen, men hevder allikevel at kvaliteten jevnt over er god. Turistnæringen arbeider kontinuerlig med god opplæring av sine ansatte.

Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!